Scena spisu ludności figury Angela Tripi 13 cm
Scena spisu ludności, figury szopki Angeli Tripi, 13 cm.
Scena przedstawia Spis ludności za czasów Heroda. Ta scena składa się z 7 figur z terakoty: dwóch stojących żołnierzy, jednego siedzącego, Józefa i Marii z osiołkiem oraz oczekującej kobiety.
Siedzący żołnierz przy stole spisuje to, co zostaje mu powiedziane. Józef podaje dane odnośnie swej rodziny, Maria czeka z tyłu.
Tymczasem wydłuża się kolejka mieszkańców poddających się spisowi, jedna kobieta czeka na swą kolej. Dwóch żołnierzy sprawu...
Informacje i Charakterystyka
Scena spisu ludności, figury szopki Angeli Tripi, 13 cm.
Scena przedstawia Spis ludności za czasów Heroda. Ta scena składa się z 7 figur z terakoty: dwóch stojących żołnierzy, jednego siedzącego, Józefa i Marii z osiołkiem oraz oczekującej kobiety.
Siedzący żołnierz przy stole spisuje to, co zostaje mu powiedziane. Józef podaje dane odnośnie swej rodziny, Maria czeka z tyłu.
Tymczasem wydłuża się kolejka mieszkańców poddających się spisowi, jedna kobieta czeka na swą kolej. Dwóch żołnierzy sprawuje kontrolę nad całością zapobiegając chaosowi.
Każda figura szopki Angeli Tripi charakteryzuje się ogromnym bogactwem szczegółów.
Artystka inspiruje się starożytnym światem arabskim, przetwarzając historię i zwyczaje nadaje wyraz swej osobistej interpretacji ówczesnych postaci.
Podczas gdy figury z terakoty tradycyjnej szopki budowane są począwszy od szkieletu odzianego w ubrania, do którego zostają dodane kończyny (ręce, stopy i głowa), figury Angeli Tripi posiadają ciało całkowicie uformowane, tzn. zostają umodelowane nagie, a następnie odziane w tkaniny i drobną biżuterię, szczegóły zdolne nadać figurze zdumiewającego realizmu. Artystka ma zdolność nadania własnym dziełom osobowości, uroku i charyzmy. Często widoczne są wyraźnie detale takie jak zmarszczki, uśmiechy, ścięgna, napięte mięśnie.
A przede wszystkim, podczas gdy tradycyjna figura poprzez statyczność gestu przypomina zawód lub postać, podziwiając te dzieła uświadamia sobie człowiek, że istnieje historia tych twarzy i tych spojrzeń, życie, które Tripi "fotografuje" w określonym momencie.
Rzemieślnicze wykonanie każdej figury sprawia, że każda z nich jest zawsze odmienna, a zatem unikalna.