Pieta scena Złożenie do grobu Angela Tripi 30 cm
Pieta: scena Złożenie do grobu ciała martwego Chrystusa, interpretacja artystki Angeli Tripi.
Miara odniesienia: szopka 30 cm.
Scena przedstawia złożenie do grobu ciała Jezusa zdjętego z krzyża, w ramionach Matki, która opłakuje Jego śmierć.
Jak w słynnym dziele Pieta, Maria, siedząca na kamieniu góry Kalwarii, trzyma w ramionach Syna.
Oblicze Madonny odsłania nam głęboki ból, który ją przeszywa, Jej spojrzenie dobre ale puste opowiada nam jej niepocieszony smutek.
Każda figura szopki Angeli Tripi ch...
Informacje i Charakterystyka
Pieta: scena Złożenie do grobu ciała martwego Chrystusa, interpretacja artystki Angeli Tripi.
Miara odniesienia: szopka 30 cm.
Scena przedstawia złożenie do grobu ciała Jezusa zdjętego z krzyża, w ramionach Matki, która opłakuje Jego śmierć.
Jak w słynnym dziele Pieta, Maria, siedząca na kamieniu góry Kalwarii, trzyma w ramionach Syna.
Oblicze Madonny odsłania nam głęboki ból, który ją przeszywa, Jej spojrzenie dobre ale puste opowiada nam jej niepocieszony smutek.
Każda figura szopki Angeli Tripi charakteryzuje się ogromnym bogactwem szczegółów. Artystka inspiruje się starożytnym światem arabskim, przetwarzając historię i zwyczaje nadaje wyraz swej osobistej interpretacji ówczesnych postaci.
Podczas gdy figury z terakoty tradycyjnej szopki budowane są począwszy od szkieletu odzianego w ubrania, do którego zostają dodane kończyny (ręce, stopy i głowa), figury Angeli Tripi posiadają ciało całkowicie uformowane, tzn. zostają umodelowane nagie, a następnie odziane w tkaniny i drobną biżuterię, szczegóły zdolne nadać figurze zdumiewającego realizmu.
Artystka ma zdolność nadania własnym dziełom osobowości, uroku i charyzmy. Często widoczne są wyraźnie detale takie jak zmarszczki, uśmiechy, ścięgna, napięte mięśnie.
A przede wszystkim, podczas gdy tradycyjna figura poprzez statyczność gestu przypomina zawód lub postać, podziwiając te dzieła uświadamia sobie człowiek, że istnieje historia tych twarzy i tych spojrzeń, życie, które Tripi "fotografuje" w określonym momencie.
Rzemieślnicze wykonanie każdej figury sprawia, że każda z nich jest zawsze odmienna, a zatem unikalna.