Odpoczynek Józefa ucieczka do Egiptu 25 cm Angela Tripi
Odpoczynek Świętego Józefa: scena z ucieczki do Egiptu, 25 cm, dzieło Angeli Tripi.
Po długiej wędrówce Święta Rodzina zatrzymuje się w cieniu wielkiego drzewa. Po przywiązaniu osiołka i umieszczeniu kołyski w cieniu liści, Święty Józef siada. Zmęczenie ogarnia go, gdy patrzy na śpiącego maleńkiego Jezusa: opiera się o korzeń i powoli zamyka oczy. Nad nimi czuwa Matka Maryja, ukazana w geście przykrywania Syna narzutą.
Scena, w której opowiada się o Świętej Rodzinie tak, jakby była skromną rodzi...
Informacje i Charakterystyka
Odpoczynek Świętego Józefa: scena z ucieczki do Egiptu, 25 cm, dzieło Angeli Tripi.
Po długiej wędrówce Święta Rodzina zatrzymuje się w cieniu wielkiego drzewa. Po przywiązaniu osiołka i umieszczeniu kołyski w cieniu liści, Święty Józef siada. Zmęczenie ogarnia go, gdy patrzy na śpiącego maleńkiego Jezusa: opiera się o korzeń i powoli zamyka oczy. Nad nimi czuwa Matka Maryja, ukazana w geście przykrywania Syna narzutą.
Scena, w której opowiada się o Świętej Rodzinie tak, jakby była skromną rodziną, ale bogatą w miłość i szczere gesty, takich jakich wiele.
Drzewo zostało ręcznie wykonane w długim procesie obróbki: każdy liść został stworzony z tkaniny i pojedynczo osadzony. Pień został nadrukowany i ręcznie wykończony.
Każda figura zostaje ręcznie wykonana z terakoty i tkaniny po mistrzowsku przez sycylijską artystkę Angelę Tripi. Podczas gdy figury z terakoty tradycyjnej szopki, na przykład tej neapolitańskiej, budowane są począwszy od szkieletu odzianego w ubrania, do którego zostają dodane kończyny (ręce, stopy i głowa), figury Angeli Tripi posiadają ciało całkowicie uformowane, tzn. zostają umodelowane nagie, a następnie odziane w tkaniny, szczegóły zdolne nadać figurze zdumiewającego realizmu. Artystka ma zdolność nadania własnym dziełom osobowości, uroku i charyzmy. Często widoczne są wyraźnie detale takie jak zmarszczki starszej osoby, uśmiechy, ścięgna, napięte mięśnie niewolnika. A przede wszystkim, podczas gdy tradycyjna figura poprzez statyczność gestu przypomina zawód lub postać, podziwiając te dzieła uświadamia sobie człowiek, że istnieje historia tych twarzy i tych spojrzeń, życie, które Tripi "fotografuje" w określonym momencie. Rzemieślnicze wykonanie każdej figury sprawia, że każda z nich jest zawsze odmienna z woli artystki i dlatego unikalna.