Krzyż procesyjny, styl bizantyński, miedź, dłutowany, Madonna, Ukrzyżowanie, 55x45
Krzyż procesyjny, styl bizantyński, miedź, dłutowany, Madonna, Ukrzyżowanie, 55x45.
Krzyż procesyjny przedstawia Ukrzyżowanie Chrystusa, a na odwrocie Madonnę z Dzieciątkiem na tronie. Na końcach ramion krzyża znajdują się również dwa Archanioły oraz Duch Święty z jednej strony, a z drugiej strony Maria Matka Jezusa, Maria Magdalena, uczeń Jan oraz Mandylion.
Krzyż ma strukturę z wielowarstwowego drewna morskiego z ręcznie rytym, mosiężnym pokryciem z przodu i z tyłu. Płyty z mosiądzu zostały pokr...
Informacje i Charakterystyka
Krzyż procesyjny, styl bizantyński, miedź, dłutowany, Madonna, Ukrzyżowanie, 55x45.
Krzyż procesyjny przedstawia Ukrzyżowanie Chrystusa, a na odwrocie Madonnę z Dzieciątkiem na tronie. Na końcach ramion krzyża znajdują się również dwa Archanioły oraz Duch Święty z jednej strony, a z drugiej strony Maria Matka Jezusa, Maria Magdalena, uczeń Jan oraz Mandylion.
Krzyż ma strukturę z wielowarstwowego drewna morskiego z ręcznie rytym, mosiężnym pokryciem z przodu i z tyłu. Płyty z mosiądzu zostały pokryte galwanicznym roztworem ze złota i srebra, oksydowanym srebrem w odcieniach czerwieni i błękitu oraz finalnie pokryte zabezpieczającą warstwą antykorozyjną. Krzyż jest wyposażony w bazę z pozłacanego mosiądzu dla drewnianego drążka i został wykończony pasmanterią oraz perłami z twardych kamieni.
Dostępna jest również baza z brązu z pozłacanego i posrebrzanego oraz różne długości drążków drewnianych do różnych rodzajów ekspozycji. Produkt ma wymiary 54x43 cm i został wykonane z wielką starannością i kunsztem przez Pietro Vittorio Milaniego, znanego jako ''Victor'', artystę z Piemontu.
Artysta urodził się w Verbania w kwietniu 1950 roku. Po dwudziestu latach spędzonych w Wenecji osiedlił się w Lombardii, w Abbiategrasso, gdzie zaczął rozwijać swoją pasję do malarstwa na płótnie, stosując farby olejne i akwarele. Samouk impresjonista, odkrył później swoje zamiłowanie do obróbki mosiądzu, materiału, który najbardziej mu odpowiada. Jego wrodzona pasja do epoki średniowiecza skłoniła go do reprodukcji bitew, turniejów, pieczęci, tarcz herbowych oraz scen i przedmiotów inspirowanych książkami, freskami i czasopismami historycznymi, a także udziału w targach, rekonstrukcjach i wystawach w całych Włoszech. Artysta wszechstronny, poza przedstawieniami historycznymi, jego prace ukazują także różne aspekty współczesności. Poprzez różną tematykę i motywy, w mosiądzu i gipsie, widoczny jest wyraźny rozwój od dwuwymiarowych serigrafii, obrazów i fresków do żywej, pulsującej trójwymiarowości. W 2018 roku, dzięki spotkaniu z mistrzem galwaniki złota i srebra, zbliżył się do sztuki sakralnej, tworząc dzieła przedstawiające różne tematy religijne, takie jak krzyże, relikwiarze, tabernakula i portrety. Jednym z jego najcenniejszych dzieł jest „Chrzestelnica w stylu bizantyjskim”, bardzo wymagająca, unikalna i niepowtarzalna praca. Niektóre z jego dzieł znajdują się w różnych miejscach sakralnych, w tym w Bazylice Sanktuarium Madonna della Guardia w Tortonie, Kościele Don Orione w San Remo oraz Kościele Świętego Michała Archanioła w Chioggia.