Chrzcielnica cyzelowana miedź, styl bizantyjski, 110x45 cm
Chrzcielnica dekorowana, cyzelowana miedź, styl bizantyjski, wielkość: 110x45 cm.
Chrzcielnica z konstrukcją ze sklejki morskiej pokrytej ręcznie rzeźbionymi miedzianymi płytkami w stylu bizantyjskim, poddana złotej i srebrnej kąpieli galwanicznej z czerwonym i niebieskim srebrnym oksydowaniem oraz końcową zapponaturą antyoksydacyjną.
Po bokach konstrukcji przedstawiono Dobrego Pasterza, Jana Chrzciciela, 12 Apostołów i Baranka Ofiarnego.
Na pokrywie znajduje się krzyż z 4 ewangelistami.
Posiada...
Informacje i Charakterystyka
Chrzcielnica dekorowana, cyzelowana miedź, styl bizantyjski, wielkość: 110x45 cm.
Chrzcielnica z konstrukcją ze sklejki morskiej pokrytej ręcznie rzeźbionymi miedzianymi płytkami w stylu bizantyjskim, poddana złotej i srebrnej kąpieli galwanicznej z czerwonym i niebieskim srebrnym oksydowaniem oraz końcową zapponaturą antyoksydacyjną.
Po bokach konstrukcji przedstawiono Dobrego Pasterza, Jana Chrzciciela, 12 Apostołów i Baranka Ofiarnego.
Na pokrywie znajduje się krzyż z 4 ewangelistami.
Posiada pozłacany mosiężny narożnik i osiem nóżek u podstawy.
Małe drzwiczki zapewniają dostęp do wewnętrznego schowka na muszlę chrzcielną i akcesoria.
Pokrywa z pozłacanej i posrebrzanej miedzi, z pozłacaną gałką, którą można podnieść i zawiesić na boki na pozłacanych mosiężnych skrzydłach. Dolna miska jest wykonana z posrebrzanej miedzi, górna z pierścieniami, również z posrebrzanej miedzi, jest zdejmowana.
Konstrukcja posiada również boczny wspornik pokrywy po prawej stronie i boczne uchwyty do transportu.
Wnętrze wyłożone białą satyną i złotą pasmanterią.
Chrzcielnica mierzy 110x45 cm.
Wykonana przez Pietro Vittorio Milani, alias „Victor”, artystę z Piemontu. Artysta urodził się w Verbanii w kwietniu 1950 roku. Po dwudziestu latach życia w regionie Wenecja Euganejska przeniósł się do Abbiategrasso w Lombardii. Tutaj zaczął pielęgnować swoją pasję do malowania na płótnie, farbami olejnymi i akwarelami. Impresjonista samouk, później odkrył upodobanie do tłoczenia miedzi, materiału, który był dla niego najbardziej odpowiedni. Wrodzona pasja do epoki średniowiecza doprowadziła go do reprodukcji bitew, potyczek, pieczęci, tarcz heraldycznych, scen i przedmiotów inspirowanych książkami, freskami i czasopismami historycznymi oraz do udziału w targach, rekonstrukcjach i wystawach w całych Włoszech. Jako artysta o wielu twarzach, oprócz przedstawień okresów historycznych, jego prace przedstawiają również różne przykłady współczesności. Poprzez bardzo różne między sobą tematy i postacie, w miedzi i gipsie, podkreśla się przejście od dwuwymiarowości sitodruków, obrazów i fresków do żywej, pulsującej trójwymiarowości. W 2018 roku, dzięki spotkaniu z konserwatorem, mistrzem galwanizacji, złota i srebra, zbliża się do sztuki sakralnej. Tworzy prace przedstawiające różne tematy religijne, na krzyżach, relikwiarzach, tabernakulach i portretach. Jednym z najcenniejszych dzieł jest „Chrzcielnica w stylu bizantyjskim”, dzieło bardzo wymagające, wyjątkowe i niepowtarzalne. Niektóre z dzieł znajdują się w różnych miejscach sakralnych, w tym: Bazylika Sanktuarium Madonna della guardia w Tortonie, Kościół Don Orione w Sanremo, Kościół Świętego Michała Archanioła w Chioggia.